116
REGISTRES DU BUREAU
[i553]
imprimer lad. bulle, et que ce qui estoit imprimé fut mys au feu.
. Deffences de ne menger oeufz en Karesme. Ce faict, Mess™ de la Court de Parlement avec lesd, gens du Roy feirent crier lesd, deffences à son
de trompe par les carrefours de ceste ville; et en­voyèrent querir les libraires ausquelz fut faict def­fences de ne imprimer ne vendre le double de lad. bulle, mais la getter au feu : dont le peuple de Paris fut fort Joyeulx W.
CLXXXII. — Mandemens aux xvi Quarteniers pour apporter par declaration
LE NOMBRE DES MAISONS DE LEURS QUARTIERS. 8 février 1553. (B fol. 97 v°.)<->
Du viii0 jour de Fevrier.
Ce jourd'huy a esté expedié et envoyé mandement aux seize Quarteniers de ladicte Ville, dont la te­neur ensuit.
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
" Sire Jehan Bazannier, Quartenier de ladicte Ville, faittes toute dilligence de recouvrer la declaration des cens de rentes tant feaudaulx que foncieres des
maisons de vostre quartier, et nous les apportez ou envoyez dedans demain, suyvant les lettres patentes ; et neanmoings, sans aucune discontinuation de ce que dessus, apportez ou envoyez dedans demain en brief le nombre des maisons qui sont tant en vostre-dict quartier que es faulxbourgs de ladicte ville dont vous avez la charge : sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de ladicte Ville, le vin0 jour de Fevrier m v° lu."
CLXXXIIL — Mandemens aux xxiiii Conseillers pour adviser sur la fortification.
io février 1553. (B fol. ggv0.)'3'
Du xe jour de Fevrier m vc lu.
Ce jourd'huy mandemens ont esté envoyez à Mess" les vingt quatre Conseillers de la ville de Paris, dont la teneur ensuit.
"Mons' le President, plaise vous trouver ce jour­d'huy à une heure précisement de relevée en l'Hostel
de ceste Ville, pour aucunes affaires d'importance qui requierent célérité; et vous prions n'y vouloir faillir.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le x" jour de Fe­vrier u v° lu.
«Les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, tous vostres. "
CLXXXIV. — Pour la fortification.
io février 1553. (A fol. 46 v°; B fol. 99 v°.)
Du x° jour de Fevrier mil vclii.
En Assemblée, le jourd'huy faicte en l'Ostelde la ville de Paris, de messieurs les Conseillers de ladicte Ville pour adviser sur la fortiffication d'icelle [que Ie Roy veult et entend estre faitte en ceste ville de Paris<4'], en laquelle se sont trouvez :
mons' m0 Christofle de Thou, Prevost des Mar­chans;
monsr Lormier, sire Robert Des Prez, sire Thomas Le Lorrain, sire Jean de Breda: Esche­vins;
monsrle president Luillier, mons" d'Athis, monsr Du Drac, monsr de Villabry, monsr de Charmeau, monsrde Livres,monsrLe Comte, monsrm0 Thomas de Bragelongne, mons1, de Champigny, monsr Hen­nequin, sire Denis Berthelemy, sire Jehan Croquet,
<-> D'après Dom Félibien (Histoire de la ville de Paru, t. 11, p. 1 o4i ) le cri contre la bulle de Jules III fut publié le 7 février, et quelques jours plus tard la bulle elle-même jetée au feu par ordre du garde des Sceaux.
(2)   Au Registre, cette pièce est placée entre nos articles ci-dessus CLXXVIII et CLXXIX.
(3)   Au Registre, cette pièce suit immédiatement notre article ci-dessus CLXXX. W Les mots enfermés entre crochets sont tirés du Registre B.